Top 4 fouten bij bedrijfsverhuizing

Een bedrijfsverhuizing op zich is een heel proces. Hierbij staat planning centraal en dienen alle afdelingen samen te werken. Een aantal veel voorkomende fouten die gemaakt worden staan hieronder opgesomd. We hebben een top 4 opgesteld van fouten die we vaak terug zien in de praktijk:

1. Onwetendheid bij medewerkers

Medewerkers spelen een grote rol bij een bedrijfsverhuizing. Er word direct of indirect medewerking gevraagd. Al word geprobeerd om ze zoveel mogelijk te ontlasten. Het inlichten van al het personeel is hierbij een eerste stap. Laat duidelijk weten wat de planning gaat zijn. Soms kan de planning per afdeling verschillen, door ze tijdig in te lichten, kunnen ze hier verder op inspelen.

Ook bij het inplannen van de eigen werkzaamheden, kunnen ze dan direct rekening houden met de ongemakken die eventueel kunnen ontstaan. Laat kort en krachtig weten wat er van ze word verwacht.

2. Verkeerde tijdsplanning

Het strak plannen bij een bedrijfsverhuizing is heel normaal. Omdat iedere dag dat de bedrijfsvoering niet kan worden uitgevoerd geld kost. Word er vaak zo strak als mogelijk een verhuizing ingepland. Hierdoor komt er veel tijdsdruk te staan bij het verhuisbedrijf. Waar dit in grotendeels van de gevallen wel gewoon goed gaat. Toch kan er altijd vertraging ontstaan, ook door onvoorziene omstandigheden. Op het moment dat de verhuizing nog in volle gang is maar er tegelijkertijd een vergadering staat gepland, kan dit voor problemen zorgen.

Daarom moet er bij een planning rekening worden gehouden als niet alles volgens plan gaat, oftewel houdt ruimte over voor een plan b. Vooral op de dagen van de verhuizing en enkele dagen hierna. Het kan namelijk altijd gebeuren dat er iets mis gaat tijdens de verhuizing en als hier direct op kan worden ingespeeld, is des te beter voor het gehele bedrijf.

3. Voorbereiding niet juist

Het grootste probleem waardoor vertraging kan ontstaan, is als de voorbereiding mis is gegaan. Wanneer wordt verwacht dat alle kantoorartikelen zijn ingepakt, maar op de dag van verhuizing blijkt dit niet het geval. Op zo een moment loopt u direct achter de feiten aan. Alles zal vertraging krijgen en dit is door een strakke planning lastig in te halen. Het voorbereiden kan vaak ook al een tijd van te voren gedaan worden. Zodat enkel een aantal dagen van te voren de laatste spullen ingepakt moeten worden.

4. Onduidelijke plattegrond

Om alles op zijn juiste plek te krijgen is het belangrijk om alles te coderen en vervolgens aan te geven waar alles komt te staan. Hierdoor kunnen de verhuizers de dozen direct op de juiste plek zetten. Ook bij een indeling van het kantoormeubilair scheelt het een hoop tijd als alles in 1 keer op zijn plek staan. Het blijven verschuiven van de spullen is alleen maar kostbare tijd.

You may also like...

1 reactie

  1. Robert de Bruijn schreef:

    Heel herkenbaar, gelukkig heeft ons verhuisbedrijf ook op diverse voorkomende fouten gewezen. Zo blijkt maar weer hoe weinig verstand we zelf hadden van dit vakgebied haha.. Uiteindelijk blij dat alles achter de rug is! Blijft toch altijd veel malen in het hoofd, wat er allemaal alsnog fout kan gaan…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *