Kantoormeubelen meenemen?

Een groot onderdeel van de verhuizing kan eventueel bestaan uit het verhuizen van de kantoormeubelen. De grote vraag die word gesteld is vaak of deze nog mee verhuist moeten worden?

Leeftijd van de meubels

Een belangrijke factor hierbij is de leeftijd van de meubels. Zijn ze ondertussen afgeschreven of zijn ze misschien nog maar recentelijk aangeschaft. Natuurlijk is het niet enkel de leeftijd die zal bepalen of de stoelen en bureau’s nog bruikbaar zijn. Het is vooral verstandig om verder in de toekomst te kijken. Hoelang zouden de kantoormeubelen allemaal nog mee gaan.

Passend bij nieuwe pand

Naast de ouderdom moet er ook worden gekeken of de oude meubels nog passen binnen het nieuwe bedrijfspand. Wanneer er wordt verhuist naar een gloednieuw pand en de meubels zijn al beetje over de datum, dan kan beter alles achter gelaten worden. Zo kan er een fris begin worden gemaakt en dit kan zelfs nog kosten besparen, hier vertellen we zometeen meer over.

Meubels verkopen

Op het moment dat de meubels niet mee gaan, moet het pand vaak toch leeg worden opgeleverd. Een veel gemaakte keuze is door de meubels te verkopen. Hiervoor zijn verschillende opties.

  • Partij die het opkoopt
  • Een veiling
  • Het personeel optie tot kopen geven

In ieder geval zal elke optie nog wat extra opbrengen. Deze opbrengsten kunnen worden gebruikt om gedeelte van de nieuwe meubels te financieren. Maar de opbrengsten zullen nog niet eens het belangrijkst zijn. Veel belangrijker is dat de meubels niet meer verplaatst hoeven te worden.

Minder meubels = goedkoper verhuizen

De kantoormeubelen zijn een groot deel van de gehele verhuizing. Wanneer deze schakel kan worden weg gelaten, zal dit direct schelen in de kosten. Er hoeft minder heen en weer te worden gereden. Minder verhuizers hoeven aan de verhuizing mee te werken. Dit kan al snel oplopen tot een besparing van enkele duizenden euro’s.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *