5 tips voor zakelijke verhuizingen

Een groter pand omdat u te dicht op elkaar zit. Of juist een kleiner pand om het overzichtelijker te maken. Een zakelijke verhuizing kan verschillende redenen hebben. Maar leuk vindt niemand het. Voordat u besluit om zakelijk te verhuizen geven we u graag 5 tips voor zakelijke verhuizingen. Dit doen we zodat veel problemen kunnen worden voorkomen. Er kunnen namelijk een aantal vervelende dingen gebeuren die het werk kunnen negatief kunnen beïnvloeden.

Voorkomen is beter dan genezen

Voordat het kwaad is geschied zijn er een aantal tips waarmee u veel problemen mee voorkomt. Vervelende blessures, belangrijke documenten die zoekraken of een laptop die net even verkeerd wordt weggezet en kapot valt. Het zijn dingen waar niemand op zit te wachten en ook nog eens zijn te voorkomen. Het zijn namelijk de kleine details die een verhuizing goed laat verlopen. Om u vooraf een handje te helpen geven we u 5 tips om het allemaal volgens plan te laten verlopen.

  1. Een goed begin is het halve werk. Klopt, maar een goede voorbereiding bij een verhuizing voorkomt een heleboel werk.
  2. Zorg voor een overzichtelijk verdeling van spullen. Gebruik stickers met kleur om aan te geven wat in welke doos hoort.
  3. Zorg voor voldoende kopieën van belangrijke documenten.
  4. Maak een planning, bedenk voor u zelf welke spullen er als eerst weg kunnen zodat er niet onnodig werk komt stil te liggen.
  5. Besteed de verhuizing uit. Dit voorkomt in de meeste gevallen hoge kosten door beschadigingen etc.

Wanneer een kantoor of bedrijfsverhuizing goed voorbereid kan een hoop werk schelen. Wanneer er op de dag van de verhuizing nog dingen moet worden uitgezocht wordt het een ongeorganiseerde bedoeling en kost het veel tijd. Wanneer er een goed overzicht is welke spullen waar zijn/horen kan het bij het uitpakken ook weer netjes bij elkaar gezet worden. Scheelt een hoop tijd als het gaat om het uitzoeken en bij elkaar vinden van de spullen. Zijn er belangrijke papieren? Maak kopieën! Een planning kan je betrekken tot een goede voorbereiding. Maar door middel van plannen wordt er voorkomen dat er werk stil komt te liggen. Wanneer er spullen verhuisd zijn die nog nodig zijn komt er werk wat stil ligt maar wel gedaan moet worden. Om zeker te weten dat het verhuizen van de spullen goed verloop raden wij aan de verhuizing uit te besteden. Verhuizers weten wat ze doen. De kosten van een verhuisbedrijf zullen lager zijn dan wanneer er een aantal spullen verloren gaan tijdens de verhuizing.

Alles weer op zijn plek

Wanneer u deze tips gebruikt tijdens een zakelijke verhuizing zal het allemaal een stuk soepeler verlopen. Onderschat een verhuizing niet en weet waar u aan begint. Het is maar al te prettig wanneer alles weer op zijn plek ligt en staat na een verhuizing. Met de bovenstaande tips zijn wij ervan overtuigd dat alles tijdens een kantoor verhuizing goed moet komen. Inmiddels de verhuizing achter de rug? Dan hopen wij dat alles goed verlopen is!

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *